Vi er frisørsalong nr 1, ved Google-søk “frisør oslo”

Vi er frisørsalong nr 1, ved Google-søk “frisør oslo”

Frisør nr 1.

Er du en person som bruker Google til å søke opp alt? Det er jeg. Alt er så lett tilgjengelig. Man kan finne alt.

I følge Google, er Hendrix Hair Frisør  pr dags dato frisørsalong nr 1, når man søker “frisør Oslo” . Tror du meg ikke? Søk selv:)

(Vibb.no er ikke en frisørsalong)

Relevans er det som avgjør om hva som skal vises ved Google-søk. Google-algoritmen bestemmer hva som er relevant og hva som ikke er relevant. Denne algoritmen er så avansert og komplisert at det er ikke mange som vet 100% sikkert hvordan Google-algoritmen fungerer og man må bare prøve seg frem for å finne ut hvordan man havner på toppen.

Bli nr. 1 i din bransje!

Det er omtrent det jeg har gjort og jeg har funnet ut en del korrelasjoner mellom bruk av forskjellige elementer når man skal lage tekst til blogg/nettside. F.eks. så har jeg brukt nøkkelordene “frisør” og “Oslo” på nettsidene våres. Nøkkelordene bør brukes over hele siden. Da mener jeg i tittelen, i headingen, i beskrivelsen, tags, bilder og i de inngående lenkene. Men ikke “stuff” nettsiden din med søkeordene. Altså, ikke overdriv bruken. Da blir Google sinna og kan begrense siden din ved søk.

Hvis man kan få det inn i URLen, så ville det vært en kjempe stor fordel. Som f.eks. http://www.frisør.oslo.no ville ha stor relevans og verdi for Google-søket. Det er forresten jeg som har rettighetene til www.frisør.oslo.no . Så hvis du klikker på linken, da kommer havner du direkte inn på hovedsiden for Hendrix Hair Frisør. Smart, ikke sant?

Et annet tips man kan tenke litt på, er søkevolum. Som regel når folk gjør et Google-søk, så har de gjerne et formål med det. De vil kanskje lære litt mer om det de søker eller at de er rett og slett nysgjerrig. Og når de foretar søket, så registreres dette et eller annet sted. Denne statistikken kan være nyttig å ha tilgang til dersom man ønsker å finne ut hvor mange som faktisk søker på det bestemte søkeordet, slik at man kan tilpasse det man skriver i forhold til det. Hvordan finner denne statistikken?

Det finnes mange verktøy, men det verktøyet som jeg har brukt finner du på Google-adwords, under “verktøy og analyse”.

 

 

 

Hvis du la merke til det, så søkte jeg på ”LCHF” for å se hvor mange som søker på det. De fleste har sikkert fått med seg at LCHF er “the shit” om dagen når det gjelder kosthold og livsstil. Du kan også se på statistikken at svenskene søkte mye mer på “LCHF” enn det nordmenn gjorde. Så i forhold til region “Norge”, så er ikke “LCHF” som søkeord et godt alternativ. Jeg sier ikke at man ikke skal prioritere søkeordet. Det jeg sier er at det finnes andre søkeord som kan generere større trafikk.

Velg noe som f.eks. “lavkarbo”. Same shit, different wrapping.

Legg merke til hvor mange flere det er som bruker søkeordet “lavkarbo” kontra “LCHF”. Jeg ville nok valgt “lavkarbo” som mitt søkeord, dersom det er det jeg skal skrive om. “Lavkarbo” dekker kanskje bare halve LCHF-konseptet, men det vil få flere treff.

“And that’s the way the cookie crumbles”

Noe du lurer på? Send meg gjerne en mail på post@hendrix.no eller kommenter i feltet nedenfor.